Effektiv ledig fredag

Idag har vi hunnit med massor jag och Lova i det underbara höstvädret! Dagen började med att hovslagaren äntligen dök upp och verkade Wille ( var till Cozby i tisdags). Min coola 4åring Wille betedde sig mer som en 25årig ridskolehäst när jag ställde in han i stallet, som mer ser ut som en byggarbetsplats. Patricia sprang omkring i hagen och saknade sin kompis, men wille stod som ett lamm. Konstig häst det där :)
 
Efter det har vi hunnit in till jobbet tvär, äta lunch med världens bästa sambo, varit ut till Cozby, packat inför min och Willes absolut första tävling, städat bilen (tyvärr finns inget bildbevis för de som eventuellt tvivlar på min förmåga att städa bilen- men Lova kan intyga att jag tillochmed dammsugit och haft ut gummimattorna! ), tvättat cyklar och städat ur transporten. Vi har också hunnit umgås med Ida och Lovelia en stund så hundarna och barnen har fått leka av sig, och nu slappar vi en stund i soffan innan det är dags att avsluta fredagen med renstek, potatis och ett glas vin!
 
Det känns väldigt skönt att hunnit med massor idag! :)
 
Cozby däremot var lite halt och svullen över ena senan fram, så nu står han inne.. hoppas att det inte är något allvarligt bara! Jag gissar på en hovböld.. men oroar mig för att det skulle vara fången som spökar.. Älskade ponnyskrutt, håll dig frisk!
 
 
Blir det inget bättre under helgen så ringer jag veterinären på måndag!
 
Jag och Waliero ska iaf på vår första tävling i helgen, så som jag längtat efter att få ta på mina vita ridbyxor och komma ut på tävling! Det är visserligen inte ens en lokal utan Norrfjärdens 4H anordnar en lite hopptävling i Piteå. Det är däremot ca 40 starter så det ska bli spännande! 
 
Nej nu ska jag börja med maten, så att det är iaf nästan klar när Fredric kommer hem! :)
 
 
 

Kommentarer:

1 morfar:

oj,oj,då måste jag komma o titta på ekipaget.
vi ses på söndag.

Kommentera här: