Premiärtävling

Lördag packade vi bilen och begav oss söderut mot Norrfjärden. Det var jag, Lova, Denice, Sebastian, hundarna och såklart Wille i släpet. Efter en kort vända för avlastning av Patricia i Bredviken rullade vi vidare. Wille stod som ett ljus i transporten, det är underbart att ha en lättlastad och snäll häst :)
 
Söndag morgon var de dags för min och Willes absolut första tävling. Vi startade två klasser, en clear round på hela 60cm och en till på 70 cm. Det var med omhoppning, men dit tog vi oss inte :D
 
Wille skötte sig fantastiskt bra under hela dagen fast det var fullt med hästar, människor, bilar och hundar överallt. Väl inne på banan så var han rätt cool, inte rädd och fjantig för vare sig hinder, publik, läktare eller hinderbod. Att sen chauffören inte kom ihåg banan som bestod av 6 hinder är ju en annan sak, och att vi fick med oss en rivning i båda klasserna. Trots det är jag mycket nöjd över våran prestation :)
 
Nedan lite bilder som min kära mor tagit.
 
 










Älskade underbara Lova fick ha mormors kamera en stund och det blev en hel del bilder av blandad kvalitet :) 
 
Ett självporträtt av min gounge :)
 
 
Wille var ju också tvungen att träna lite skolor ovan mark, även om han för det mesta höll sig på backen :)

 
 

Kommentera här: