Waliero

Waliero
f.2008
e. Danzas 1058
ue. Hommé de Honnéur
 
Wille är min 5 åriga dressyrhäst. Jag köpte honom hösten 2008 som föl och har själv ridit in och utbildat honom. Självklart har jag haft hjälp, framförallt av bästa Denice :)
 
Vi har inte haft särskilt bråttom i utbildning då det viktigaste för mig är att få en hållbar häst, som jag kan ha riktigt roligt tillsammans med.
 
Vi tränade för att visa honom på 3års testen men tyvärr fick han en infektion efter kastreringen som gjordes 6 månader innan. (Han var klapphingst och fick opereras) så tyvärr fick vi ställa in.
 
Jag skulle säga att han i dagsläget är utbildad ungefär LB dressyr. Vi har som mål att komma ut och tävla lite lättare klasser ni i sommar 2013. Vi har inte tränat så jättemkt hoppning då det inte är min starkaste sida, men en klubbtävling i hoppning har vi genomfört :)
 
Wille är en fantastisk individ som alltid är pigg och glad och uppmärksam på allt. Det går inte en dag utan att man har roligt med honom, då han är väääldigt kreativ. Han lyckas med det mesta han tar sig för, och ibland ger han mig nästan gråa hår. Jag menar, det är inte alla hästar som klär av sig täckena utan att öppna ett enda spänne, eller leker med badkaret tills det välter, eller tuggar sönder alla vattenhinkar, som strimlar alla täcken/filtar om han måste ha inomhus.. eller jaa, Wille kan det mesta när han är på det humöret :)
 
Han är supersnäll, och min 5åriga dotter brukar rida lite på gården, och borsta honom utan att han vinklar ett öra ens en gång. Samtidigt har han lite temperament, och är väääldigt lätt i framdelen.
 
Kärt barn har dessutom många namn. Till vardags är det oftast Wille, men även Waldemar eller Woldemort när han gör något rackatyg :)
 
Undrar ni något om Wille, om unghästar, inridning eller vad som helst är det bara fråga!
 

Kommentarer:

1 Anna:

Så trevlig han ser ut :)

Svar: Tack, vad roligt att du tycker det :)
Cecilia

2 Anna Nilsson:

Hej!
Har du din häst på BRK? För isådannafall har jag ridit honom! :D

Kommentera här: