Björn åt hästhuvud på Skansen

Är du känslig, se inte klippet!




Vad tycker vi om det här??
 
Givetvis ska inte de ske öppet så att besökarna får bevittna det. Lova tillsammans med måånga fler skulle bli jättechockad över något sånt här, och tycka det var riktigt obehagligt. Vilket jag kan förstå. Att sen björnarna äter hästar tycker jag är en bra sak, sålänge det inte sker öppet sådär!

Jag är en sån person som utan problem äter hästkött, och då menar jag inte bara hamburgerkött, utan helstekt hästbiff tex. Jag skulle givetvis aldrig äta några djur jag själv ägt, men jag är av åsikten att det som redan är dött är ju dött. Kött som kött liksom.
 
Jag har själv varit med och avlivat 3 hästar med bultpistol, varav 2 var mina egna. Den tredje hästen åkte vi med till Kolmården, den fick bli lejonmat. Brutalt låter det nog i mångas öron, men det är ju inte värre för hästen än att ligga i en container, eldas upp eller bli hundmat.
Det var en fölmärr som tyvärr var oförsäkrad. Hon fick en skada som inte ville läka och vi beslutade att avliva henne. Det kostar rätt många tusenlappar att avliva en häst som ni säkert vet. Kolmården annonserade just då att de var i stort behov av kött.
 
Jag tycker att vi gjorde en god sak. Vi behövde inte betala något för avlivningen, som givtevis sköttes professionellt av leg veterinär vid djurparken, och samtidigt fick lejonen mat. För hästen var det sak samma, och jag kan nog tycka det kändes rätt okej, jag visste vad som hände med henne efteråt tillskillnad mot mina egna som fick åka iväg med slaktbilen efter avlivningen... Vart hamnade dom? Eldades upp, hundmat/kattmat? Jag vet inte. 
 
 

Kommentera här: