Ledig dag, vad är det för nåt?

Jag är iaf ledig från jobbet men för det är jag inte sysslolös. 
 
Jag började dagen med en underbar uteritt i skogen på Wille, Belinda och Karuzo följde också med. Rätt trevligt med en inhyrd häst i stallet faktiskt, så man får sällskap emellanåt. Hursomhelst så for vi mot Vallen, och Wille var pigg men inte alltför het, vi tog många härliga galopper och lite konditionsträning i trav!
 
Efter det var det dags att koppla hästtransporten och åka till Happis för höhämtning. Eftersom Cozby har haft fång vågar jag inte ge honom silage, så han äter bara torrhö. Nåja, det gick över förväntan att ta sig iväg ( bromsarna hade inte frusit! :P) och Linda följde med som sällskap. Vi kan ju inte bryta en trevlig tradition bara för att vi numer inte har hästarna tillsammans..
Mat på Max, rasta hundarna och sen hemåt igen. Nu har jag precis kommit in genom dörren efter en härlig långpromenad med hundarna längs skoterspåren i skogen och både dom och jag är helt slut.. haha :)
 
Ikväll ska jag på bio, och det är inte vanligt. Vi ska se Hobbits eller vad den nu hette. Men innan dess ska jag ut och lasta av höet som jag så tjusigt backat in i fåran mot stallet. Svårt att förklara, men jag erkänner att jag är lite stolt över mig själv som fixade det på en gång, med tanke på att den är ganska lång och dessutom krokig och bara precis så bred att jag rymdes :)
 
Ett par underbara bilder som Fredric fotat ute hos mamma och pappa :)






 

Kommentera här: