Hundens dag i Kalix

En riktigt mysig hunddag, som vi började med att cykla till ett kalas här i byn som Lova var bjuden till. Smilla funderade om det verkligen var nödvändigt att springa dit och tillbaka :)
 
Sen begav vi oss in till stan och Djurmagazinet där Kalix Agilityklubb hade prova på och uppvisning. Både Solo och Smilla fick köra en vända, vilket var riktigt nyttigt inför säsongen. De var duktiga och skötte sig fint båda två trots massa andra hundar och människor så nära inpå och att det var mitt i stan :) Vi åkte sen vidare till ishallen där det var rallytävlingar. Blev ett par timmars passivitetsträning, och jag var så stolt och nöjd över hur fint de skötte sig.
 
 
Moa var där också från Malå med sin Flip, och de gjorde en riktigt fin runda. Vi fick till en platsliggning på parkeringen, och ett kort men fantastiskt fint träningspass med fokus på fria följet. Solo var dyyyr :P efter tävlingarna var slut fick hundarna springa och busa på ängarna. Behöver jag säga att jag har två hundar här hemma som kommer sova gott inatt?  :)

 
Nu soffmys med ostkrokar framför gladiatorerna med älskade lillfröken :)
 
 

Kommentarer:

1 Mor:

Saknar min "långnäsa" Hoppas att hon sköter sig

Kommentera här: