Lite lätt kaos och andra saker

Under hösten har vi påbörjat renoveringen av köket (fick ju vattenskada under diskbänken i våras) och eftersom vi gör allt själva, med världens bästa mamma och pappa såklart så tar det ju aningen längre tid också. Vi har totalrenoverat, dvs inte bara själva köket utan slagit ut väggar, satt upp en ny, satt nytt innertak, dragit om all el, avlopp och vatten. Hela köket kommer flyttas och det kommer bli så himla fint när det blir klart! Men, jag börjar vara less att bo och leva i ett byggkaos. Vardagsrummet är numera alltiallo, bredvid soffan har vi kyl, frys, en bänk med micro och en ugn/spis (typ kokplatta) samt ett litet köksbord vid tvn :) Igår kom första leveransen från Ikea och nu börjar det roliga med att montera ihop allt...åh suck! Dessutom upptäckte vi direkt vid avlastningen att vår stora måttbeställda bänkskiva var transportskadad :(
I övrigt har det inte hänt så himla mycket under hösten, förutom en stor sak.. W har flyttat. Han är på foder hos en supergullig tjej i Piteå sen i slutet av september. De verkar trivas bra ihop. Det var ett mycket tungt beslut att ta, men nu när det hunnit gå ett tag så känns det rätt. Även om det ännu är jobbigt att vara utan honom. Jag har ju faktiskt haft Wille sen han var 8 månader.. Men jag kände att jag inte hade den tiden han förtjänade, och när vi dessutom skulle renovera köket så fick det bli så. Jag behövde både tiden och pengarna, och Wille fick komma till någon som hade tiden för honom :)
Här är en bild på W och hans fodervärd Josefin från förra veckan. Fina, fina Waldemar :)

Kommentera här: