Min alldeles egna Port a Cath

 
 
Nu har jag tillslut fått min venport inopererad. Eftersom jag får min medicin intravenöst i armen var 14e dag och har gjort så nu i några år så skulle jag få operera in en venport. Första försöket gjordes för ett par veckor sen men lyckades inte av nån anledning. Så efter en röntgen där blodkärlen kollades så var det då dags igen idag. 
 
Jag och Fredric åkte ner redan igår och sov på patienthotellet då min operation var redan 7 imorse. Den här gången valde de att söva mig när det var stor risk att det skulle vara knepigt få in porten. Operationen gick hur som helst bra vilket känns skönt. Efter uppvak, röntgen och fika fick vi åka hem och nu ligger jag i soffan med Solo och myser. Finns ju en risk att smärtan tilltar under natten då bedövningen nu börjar släppa..

Kommentera här: