Äntligen utepremiär!

Nu har det torkat upp tillräckligt på klubbens agilityplan och hindrena har flyttat ut. Jag, Sara och Denice bokade en träningsdate idag, och åh vad roligt det är!  Att Solo dessutom kändes så himla trygg och mogen idag gjorde ju inte saken sämre. 

Vi byggde en liten bana där vi klämde in kontaktfältshinderna ( utan gunga),  däcket, slalom och en lite klurig sväng. Första varvet gick hur smidigt som helst, Solo var kvick och följsam och som pricken över i lyckades jag att placera mig rätt. Sen fick vi ta om kontaktfältet på bommen, men efter de vart han noggrann och skötte 2 på 2 väldigt självständigt för att vara Solon!

Sedan tränade vi lite grunder i bytena, bara för att checka av att Solo är helt säker i dom, och det var inga problem. Framförallt följsamheten och vårt samarbete har utvecklats massor under vinterns regelbundna träningar. 

Sara med hennes coola bc Krut, och Denice med helt gröna Mimmi var också superduktiga ikväll. Oj vad jag behövde detta, underbara människor och underbara hundar :)

Sara och Krut tränar på bommen.

Jag har blivit tillfrågad om att tävla lag i sommar, och det ska bli jättekul!  Första omgången är 16-17 maj i Härnösand men jag kan inte fara då så jag har lånat ut Solo till Lisa. Det kommer gå hur fint som helst tror jag. Lisa är superbra och har flera års rutin. Deltog i SM ifjol med en av sina egna aussies :)




Kommentarer:

1 denice :

Superkul! Tack för hjälp. Ser fram emot många många fler gånger;-)

Svar: Såklart Denice, vi ska träna massor i sommar! :)
Cecilia

Kommentera här: