Morsdag

Igår fick jag världens finaste morsdagspresent av min underbara dotter. Hon hade sytt en kudde i skolan med broderade diamanter på. Så himla fin, och jag blev så glad :)


Just nu befinner jag mig på Sunderby sjukhus, har precis träffat min läkare. Hon är bäst, hon har hängt med mig sen allra första början, och det var hon som aldrig gav upp innan jag fick min diagnos. Hon fortsatte leta och utreda mig, tills hon lyckades få svar på vad jag hade för sjukdom. Jag är så tacksam för det. För att det finns läkare som verkligen kämpar och som lägger ner så himla mycket tid och engagemang för min skull. 

Allt såg bra ut, så det var skönt. Proverna är stabila. Däremot hade jag en rejäl dipp i alla värden då i mars när jag åkte på en rejäl förkylning. Blodvärdet sjönk direkt tillsammans med en del andra värden. Det gick till sig sen, och är nu uppe på stadiga 114. 

Nu är inte nästa läkarbesök här förrän i november. Tidigare har vi träffats var tredje månad, men idag beslutade vi att var sjätte månad räcker. Så tar vi en statusuppdatering däremellan på telefon. Skönt att inte behöva åka hela vägen hit så ofta :)
Mina vardagsbehandlingar fortsätter som vanligt var 14e dag, men de är ju i Kalix. 

I veckan är det planerat mycket jobb, en hel del hundträning och så ska jag rida Sandras Cobra ett par dagar. Fredag åker jag och Solo ner till Umeå för agilitytävling! Fullt ös, medvetslös :)

Kommentera här: