I made it!

Min långhelg har varit fantastisk med ett undantag - kraschade svanskotan!
 
Åkte som sagt upp till Arvidsjaur vid torsdag lunch och ungefär allt med den resan har varit så fin. Jag och mina kloka hundar befann oss i en egen bubbla, och som vi presterade. Jag säger vi, för jag var faktiskt rätt bra jag också haha! Totalt åkte jag ca 3,5 mil skidor fördelat på 5 olika pass. Det har varit blandat långdistans med hund, omkörningsträning med hund, korta intervaller med hund, teknikpass utan hund och vallning av skidor. Utöver det har dagarna (det lilla som fanns kvar) bestått av praktiska saker som liksom hör till, rasta och mata hundar, massage, äta och vila min stackars slitna kropp.
 
Jag har verkligen fått kämpa i skidspåret, framförallt fysiskt men också mentalt då jag är en sån människa som gärna ger upp när jag är dålig på något eller det tar emot av någon anledning. I helgen har jag letat åt det jävla anammat och sett till att verkligen pusha mig själv. Den känslan är ju dessutom oslagbar när man pressar sig själv hårt och uppnår resultat. Jag lyckades, och jag gjorde det riktigt jävla bra! Att hundarna dessutom presterat som aldrig förr och kämpat med mig i snöstormen och tunga spår gör att hjärtat är fyllt av glädje, stolthet och kärlek. 
Pass efter pass har vi jobbat tillsammans, vi har tränat på svåra saker och vi har lyckats. Tillsammans!
 
Jag har ungefär inte en enda bild eller film från träningarna i Arvidsjaur att bjuda på som den icke-bloggare jag är, haha, nejmen jag har verkligen fokuserat på träningarna och har inte ens fått mig för att starta min Runkeeper. 
 
 
Lyckades iaf få en bild på alla hundar när jag promenerat av de efter träning.
 
Vackert när jag rullade in i Arvidsjaur..
 
Jag oroade mig lite för om jag skulle vara sämst och vara den enda som inte körde snabba sprinthundar typ Vorsteh, men det var såklart helt i onödan. Jag var förvisso den sämsta skidåkaren, men alla träningar anpassades efter varje deltagares / dess hundars egna förmåga. Mina hundar var definitivt likvärdiga med majoritet av de andra, tom bättre än några.
 
 
Lördag rullade jag hemåt och startade med snöstorm och enorma drivor längs vägarna för att mötas närmare kusten av ishalka och glasgator. Det tog sjukt lång tid att ta sig hem, men det gick bra. Jag hade ungefär 25 minuter på mig att ordna med hundar och grejer, duscha och byta om till annat än underställ innan vi fick hämtning som skulle ta oss till Boden och Western Farms julbord. Det blev en helt underbar kväll med de finaste vännerna man kan önska sig. Vi åt god mat, drack gott, blev alldeles lagom onykter, dansade loss och njöt av underhållning i galaklass. Jag hittade också en sån där tjur som jag givetvis skulle glänsa på! När man som jag har haft häst i typ hela sitt liv, och dessutom jäkligt bra på hålla sig kvar på yviga unghästar var det liksom mitt tema, tyvärr. Jag satt kvar längre än jag borde, med facit i hand och nu knatar jag alltså omkring och äter smärtstillande för att öht ta mig igenom dagarna. Svanskotan är kaputt och jag har aldrig skådat blåmärken av liknande slag. Nåväl, det var en minnesvärd kväll! :) (inte en endaste bild därifrån heller, men på instagram finns en film från tjuren westerlund.cecilia hittar ni mig på)
 
 

Kommentera här: