Mitt i kaoset finner jag en styrka

Det kanske inte egentligen kan ses som något riktigt kaos, men jag känner mig själv och vet att jag mer eller mindre alltid haft svårt att hantera förändringar i livet. Jag har alltid pratat om och sett mig själv som en spontan tjej fram till att jag för drygt ett år sen kom till insikt att jag är raka motsatsen! Jag är nämligen ett kontrollfreak ut i fingerspetsarna trots att jag alltid trott mig vara spontan. 
 
De senaste åren har bestått av väldigt många stora förändringar, husförsäljning, flytt, jag har sålt katter och hästar, hittat nya stora fritidsintressen, separationer, bonusbarn, jobb etc. En del förändringar är tunga att hantera mentalt och en del är bra förstås, men oavsett vilket så är de just förändringar. Sånt som har lätt för att skapa kaos i mig. Inte förrän nu senaste tiden har jag insett att det beror på att jag är allt annat än spontan. Kaoset kommer med känslan att inte ha kontroll. 
 
När jag nåddes av den insikten och liksom kom till ro med att det är en del av hur jag är så har det blivit så mycket enklare att hantera. Just nu är det rörigt inombords just för att jag är mitt uppe i min husförsäljning med allt vad det innebär, men samtidigt så fylls jag av ett lugn. Ett slags tillit till mig själv, mina beslut och min magkänsla. Det ger mig också en oväntad styrka att känna en sådan trygghet mitt i kaoset- det är inte likt mig, men jag uppskattar det.
 
 

Kommentera här: