Pensionärer och allsång!

Jag och Lova hade en fantastiskt mysig eftermiddag och kväll igår. Vi började bygga på hennes kartong, det blev ett litet hus där två tjejer bodde som skulle ha kalas :) vi klippte, klistrade och pysslade dit tapeter, gardiner, matta, köksbord och massa annat fint. 




Lova hade även en konsert för mig där hon spelade gitarr och sjöng, och hon är verkligen så himla duktig! 

Efter middagen tog vi Solo med oss, kladdade på oss massa myggmedel och promenerade iväg till byagården som ligger här precis i närheten. Jag visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig, men vi tog plånboken med för att köpa en kaffe och fika iallafall. Väl framme blev jag osäker om jag läst fel på skylten, att de skulle vara något slutet sällskap ( läs: PRO) men en äldre herre tyckte minsann det var såå trevligt att vi kom och att vi givetvis skulle stanna, så det gjorde vi. Det var jättemysigt! Två äldre män som hade allsång och spelade gitarr / dragspel, kaffe, fika och massa trevliga tanter :) 

Det var som så skönt på något vis och det slog mig att det var så socialt. Min tanke när jag hör "Sommarcafe" är en massa små bord så att man absolut inte ska behöva prata med någon man inte känner, dyrt fabriksbakat fika och en mobil i handen på 97% av gästerna. Jag såg inte en telefon på hela kvällen, det var hembakat fika, vi satt vid långbord och människorna pratade med varandra och med oss, trots att vi inte kände någon, det var trubadur och alla sjöng med. Det var bara glatt och jättemysigt! 😃


Vårt blåa Muminhus !

Man kan ju fundera vem som går med vem :)

Kommentarer:

1 Mor:

Vilken härlig dag/kväll ni fick du och Lova! Jag undrar i vilken ålder var "tanterna" som du skrev om???? :P

Svar: Ja verkligen jättehärligt hade vi! haha, tanterna var vithåriga så att du kan vara lugn 😀
Cecilia

Kommentera här: