Friday i´m in love

Alltså dessa två underbara pojkar, så olika varandra på precis alla plan men så underbara båda två. Tror inte det finns en enda likhet mellan de, förutom höjden och att de är vallhundar båda två men sen tog det slut ;)
 
 
Om man inte visste bättre skulle man tro att Zapp är min "gammhund" och Solo min kläpp. Zapp är den lugna, han tar inte så stor plats. Solo har myror i brallan, alltid. 
Solo älskar att åka bil och studsar jämfota bakom luckan tills han fått hoppa in, Zapp är inte alls lika entusiastisk.
Solo är hög i rang och dominant, Zapp är mjuk och ber om ursäkt i förebyggande.
Zapp är osäker på andra hundar och skäller gärna på okända hundar, Solo bryr sig inte det minsta om andra hundar och ignorerar de hellre än slösar energi.
Zapp älskar att ligga nära, sjukt nära. Solo gör det ytterst sällan, och då max ett par minuter innan det blir för varmt. Som Lova sa igårkväll "Jag har aldrig sett Zapp flåsa... kan han ens det?" Han älskar värme och Solo skulle bosätta sig i en snögrotta om han kunde. :)
 
Jag kan fortsätta i en hel evighet, men vad jag egentligen ville ha sagt är att det är två fantastiska individer som jag tycker sanslöst mycket om trots att det är varandras motsatser i mångt och mycket!
 
 
 

Kommentera här: