Jag vill !

Om jag får önska mig några saker, utöver de allra viktigaste som att de jag älskar får vara friska och ja, sånt som är självklart, så är det två saker till.

Jag önskar att dygnet hade ungefär 5 timmar fler per dygn OCH att jag för en gångs skull fick vakna upp på morgonen och känna mig utvilad! Jag vet inte om det är för att jag helt enkelt bara är morgontrött, eller om det har med sjukdomen att göra, eller vad det kan bero på. Ni andra som är morgontrötta- brukar ni känna er utvilade när ni vaknar??

För mig spelar det heller ingen roll om jag sover 5h, 8h, eller 14h.. om jag ställt klockan eller om jag vaknar av mig själv, om det är soligt eller snöstorm, om jag varit aktiv dagen innan eller bara latat mig. Jag vaknar helt enkelt aldrig utvilad. Jag menar verklige aldrig, och det retar mig till vansinne! Om jag så bara för en enda morgon skulle få vakna, bryr mig om vilken tid, och känna mig pigg. Oj så härligt det skulle vara!!

Det här med att dygnet borde ha fler timmar innebär såklart att jag skulle göra ännu fler saker, så i slutändan skulle det knappast ha någon betydelse. Men här förutsätter jag att timmarna skulle hamna på pluskonto, såna timmar som är lite till övers när man behöver dom. Alltså man behöver fortfarande inte jobba fler timmar, eller sova fler timmar heller för den delen, utan helt enkelt bara hinna göra allt det man vill utan att behöva stressa eller prioritera bort sånt man vill hinna med.

Prioriteringar är ju iofs viktiga, ch det mesta man gör handlar ju om det. Just nu prioriterar jag att sitta framför datorn istället för att sova. Jag prioriterade alldeles nyss att röja undan hemma så att jag slapp göra det imorgon bitti- vilket innebär att jag kan sova längre. Antalet sovande timmar blir ju samma, men jag vet av många års erfarenhet att jag är långt ifrån piggaste människan på jorden på morgonen...

Bloggen har ju hamnat långt ner på min to do senaste tiden, och då är det sjukt mycket som kommer över den på prioriteringslistan. 

Jag känner att jag har dåligt samvete just nu, inte över bloggen såklart- det gör jag för min skull som en slags hästdagbok (fast jag skriver om en del annat också, så är det som hästdagbok min blogg är tänkt från början). Jag känner att jag inte riktigt har tid för hästarna så mycket som jag skulle vilja just nu. Tusen tack till Linda och Anna som hjälper mig med pojkarna. Visserligen behöver jag inte ha så dåligt samvete över dom, gammelponnyn har ju haft fång och dör absolut inte av att stå några veckor till och bara leva hästliv, och Wille är ju trots allt bara precis fyllda 4 och förtjänar en längre sommarvila- men ändå, det är inte kul!

Det är mycket nytt med mitt nya jobb, och jag är tröttare än vanligt när jag kommer hem, av helt naturliga skäl såklart- och jag vet att de går över. 

Stallbygget går segt, och jag är sjukt stressad över det. Det gör att jag istället blir lite blockerad och får inget alls gjort. Skärpning! 

Jag och Lova har de senaste 2 dagarna legat nerbäddad i soffan i diverse olika sjukor så inte har det blivit mycket gjort här hemma heller. Visserligen är det inte hela världen, då jag MYCKET hellre ligger i soffan och myser med min älskade sjukling och ser Lejonkungen, Aristocats, Shrek eller någon annan bra barnfilm :) 

Eftersom jag då prioriterar mer än jag brukar just nu (det känns som att någon stulit 3 timmar av mig per dag, alternativt gjort mig mycket tröttare..) så ser det ut såhär:
Lova, jobbet, måsten (ni vet, handla, laga mat, tvätta osv) Solo, stallbygget, hästarna. Sen efter allt det där kommer mindre viktiga ting som skulle behövas..En lösning som jag ser det är att helt enkelt skriva todo-listor fast jag hatar att göra det.
OK, To do för morgondagen:
Släpa mig upp ur sängen i vettig tid
Hämta hagmaterial i Bredviken- ta med spånet till stallet
Bygga nya sommarhagen- picknick med Lova, Mercedes och Linda
Köra bort sågspån från bygget !
Träna Solo - han börjar vara som en terrier :)
Dammsuga
Jobba från 17.00

Långsiktig plan:
Lovas önskemål : Bada, åka till djurpark i sommar, tälta
Ut och segla med hela familjen
Sätta igång Wille
Innan v 29 röja ur "stallet" så att vi kan börja gjuta
Fixa lite hemma som blivit liggande
Söka jobb till hösten


Det blir nog bra, jag vet ju själv att det inte är någon panik med något av ovanstående. :) Kände bara att jag var tvungen få ner mina tankar i text för att organisera dom lite, det brukar funka när det är kaos i huvudet. Melissa Horn är också mycket bra på att hjälpa till.

Sjukt mycket text, jag vet. Nu känner jag mig mer laddad inför morgondagen iaf, och ska verkligen försöka vakna på strålande humör :) Tack och godnatt.

Underbara jycke- fotat av Fredric





Kommentera här: