Som balsam

 
Hur kan man klara sig utan att ha djur av något slag?
 
Solo har äntligen blivit haltfri efter något som antagligen var en sträckning (gissar att han halkat på nån isfläck eller så) Så idag begav jag mig med 2 mycket odrägliga och understimulerade pojkar till ridhuset för lite lydnadsträning. Å galet vad arbetsvilliga dom var idag! Med Samsom har vi tränat på fotgående på rätt sida, då han tidigare gått på båda sidor, med både mjuka och skarpa svängar åt höger och vänster. Sen tränade vi läggande under gång och han var taggad till tänderna men skötte sig tokbra! :)
 
När det var Solos tur påbörjade jag inlärningen av backa på kommando, och han var med på en gång :) Sen blev det lite sättande och läggande på avstånd som vi tränat en hel del hemma men första gången nu på annan plats. klockrent! Fotgåendet däremot var segt idag och allt annat var roligare och mer intressant, speciellt den mycket läskiga aussien som stirrade och skällde på Solo i spegeln, hahaha :D
 
Till sist avslutade jag passet med platsliggning, å för första gången någonsin så låg BÅDA pojkarna helt stilla i dessa oändligt långa 2 minuter!! Mycket nöjda både jag och grabbarna åkte vi hem igen :)
 
Fredric har tagit dessa fina bilder på pojkarna :)
 
 
 

 

Kommentarer:

1 Mor:

En liten uppdatering kanske? Det är så trevligt att se alla fina bilder som du lägger ut!
Kram

Kommentera här: