Working Equitation

Åkte hem till Kamilla igår, med hund och häst med mig. Vi hade en superhärlig dag ute på ranchen, där vi började med att bygga hinderna vi skulle ha till WE träningen. 
 


En mycket tjusig bro :)
 
 
En fålla med klockställning.
 
Det var verkligen jättekul att testa på WE, fast Wille tyckte ibland att det var riktigt jobbigt att stå stilla. Däremot tyckte jag att han skötte sig över förväntan, kanske för att han fick koncentrera sig på något, och inte bara stå stilla för sakens skull.. jag vet inte, men nyttig träning på många vis var det iaf!
 

Här var det grindträning, den svåraste delen då man först ska stå stilla sen bara flytta sig ett par steg och sen stå stilla igen, onödigt enligt Wille! Vi lyckades faktiskt EN gång med att öppna grinden, passera och stänga den så sen nöjde vi oss :)

Här var det precision som gällde, då Kamilla trodde att min häst var smal haha :) Stå stilla och flytta en mugg från ena sidan till pinnen på andra sidan. Bara för att var jag tvungen testa sätta muggen på örat, och det gick ju galant! Wille stod som ett ljus :)
 

Ett "bord" där man ska stå stilla och lyfta flaskan rakt upp i luften utan att hästen ska röra sig. 

Eftersom vi nu tränade lite westerninspirerat så var jag bara tvungen att ta bort nosgrimman :D

Kamilla och hennes superfina Clara! :)
 
Efter ridningen stod hundträning på schemat och först ut var Solo. Kamilla tränade med honom lite slalom, testade på gungbrädan, hinderhopp och lite allmän lydnad. Solo skötte sig bra, och hans matte vart MYCKET inspirerad till att fortsätta träna. Jag har haft en liten dipp i motivation när det gäller hundträning, men nu är den tillbaka! Nu ska här tränas :)
 
Avslutar inlägget med en underbar bild på våra fina aussis, Johnny och Solo som så broderligt delar på ett glas vatten! 

Kommentera här: