High Peaks Oslo

Min fina lilla stjärna till valp. Eftersom jag har Solo redan kändes det fel med en Oslo också så han fick arbetsnamnet Zapp, men kärt barn har många namn.. zappi, schnaps osv :p

Zapp är verkligen en fantastisk hund på alla sätt och vis, träningsvillig, lättlärd, energisk, klok och sanslöst mysig. Fin av och påknapp.

Jag har valt att lägga fokus på miljöträning för att lägga grunden till en trygg och stabil hund i alla olika tänkbara situationer och miljöer. Han är alltså nu kring 9 månader och långt ifrån startklar i någon lydnadsklass om en månad. Vi hinner dit också så småningom.

Vi jobbar mycket med grunder i lydnaden, agilityn och även vallning som är helt nytt för mig.

Han är efter fina föräldrar, mamma Höglandsnäsets Accra som i år kvalat och startat unghunds SM både på får och nöt! Hon är också fantastiskt duktig i agilityn.
Pappa Bjursvallarens Ax kräver knappast någon större presentation, en helt fantastiskt och framgångsrik vallhund som är med och representerar Sverige i landslaget.

Här kommer lite blandade bilder på min lilla stjärna

Tusen tack till Amanda för förtroendet att förvalta denna fantastiska hund. Precis allt jag önskar i en hund.

Kommentera här: