Mitt vackra vinterland

Ni vet känslan av välbehag? När man efter en mysig och bra ledig dag med familjen sätter sig uppkrupen i soffan med en filt och en kopp glögg. Julgranen är omsorgsfullt pyntad av förväntansfulla och sådär julpirriga barn som just bara barn kan vara. Julgranen som för övrigt är min första riktiga gran, som doftar av barr och som jag med största sannolikhet kommer glömma bort att vattna så den är utan barr till julafton, men som likväl står där och bidrar till den härliga känslan av välbehag. 
Hundarna har presterat fint på förmiddagens agilitytävling, där familjen var med som finaste hejarklack och Zapp gjorde sin debut. Lilla Zapp som överträffade alla mina förväntningar på alla tänkbara plan. Och Solo, min klippa. Vi är otränade, men vi är ett team och vi knep förstaplatsen i dagens första lopp. När jag sitter där i soffan ligger de utslagna på golvet och det enda som låter är deras djupa andetag. Livet är liksom fantastiskt helt enkelt. 
 
Att dessutom vintern visade hur vackert det är här uppe i Norrbotten gör knappast dagen sämre. När det är så vackert att inget filter i hela världen behövs, när det är så vackert så du inte riktigt kan slita dig från det vackra. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mor:

Vilken fin gran... glöm inte att vattna! Både morgon och kväll :D

Svar: Det är tur jag har min bättre hälft som kommer ihåg vattna granen :D
Cecilia

Kommentera här: