Vårpepp !

Haft lite oflyt senaste. Det har gått trögt med jobbet, komma igång med löpningen, Solos sjukdom, vallningen.. jag har helt enkelt känt att jag jobbat lite i motvind, men nu jäklar vände det.
 
Alla stunder jag varit frustrerad i fårhagen och funderat om jag någonsin kommer lära mig känns så värt det när det nu äntligen släppte och vi fick till ett magiskt moment med fåren jag och den finaste svartvita. Vi jobbade tillsammans, och det funkade. Såklart har vi brutalt lång väg kvar, men där ett tag tvivlade jag på riktigt om vi någonsin skulle ta oss förbi, upp och över. Ibland måste man bara bestämma sig och fortsätta kämpa när det tar emot och det känns som man bara vill ge upp.
 
 
Bild från Zapps första besök hos fåren. Jag får inte glömma den utveckling vi tillsammans gjort på bara den här korta tiden. Vi är ju nybörjare båda två :)
 
Min egna träning har varit i princip obefintlig sista månaderna. Någon tur på skidor här och där, men inget kontinuerligt. Jag trivs med att röra på mig, att känna mig stark i kroppen. Så efter några veckors ångest över att faktiskt ta tag i det på riktigt är det nu gjort, och jag har hunnit med 2 löppass denna vecka. Korta förvisso, men jag har kommit ut. Målet såhär direkt är Strandruset 24/5, 5km. 
 
Solo är ju inte friskförklarad på riktigt ännu, men han är betydligt bättre och jag hoppas verkligen på ett positivt besked till veckan!
 
 

Kommentera här: