Nu var det längesen

Insåg häromdagen att jag helt tappat bort mitt någorlunda regelbundna, omän väldigt sporadiskt, bloggande.

Hursomhelst, jag tycker det är fantastiskt roligt att kunna gå tillbaka och se vad jag gjort helt enkelt så jag testar en gång till. Eftersom det är flera månader sen sist så lämnar jag helt enkelt det åt sin historia och bockar framåt. 

För tillfället ligger vi lite lågt här hemma med träningen av hundarna, ja förutom laikorna då som har sin absoluta högsäsong just nu. Ligger nog kring 15 älgar på deras samvete hittills.
Hildur har parats igen med samma hane som ifjol, håller tummarna att det tagit denna gång då hon gick tom förra året. 

Solo och Zapp tar det lite lugnt. Det är mörkt och halt så svårt träna agility, samma med dragträningen och särskilt med tanke på att jag dragit på mig ett löparknä under hösten. Däremot har vi blivit fårägare så det blir en hel del vallning under de få ljusa timmar som finns den här perioden. Zapp har utvecklats något helt sanslöst mycket i vallningen och det är så kul :)


Kommentera här: