Grabbarna grus

 
Söndag eftermiddag begav vi oss till ridhuset med både Cozby och Wille. Tanken var att Marion skulle få testa rida C, och få uppleva det jag berättat om honom. Hon trodde nog inte att det fanns så lata hästar i världen, men så underbart fina :) W skulle hoppas då vi ska starta en pay & jump på söndag.

Linda ställde upp som kameraman, men var tyvärr tvungen avvika för jobb så blev inga bilder på hoppningen. Det kommer på söndag istället!



Alldeles perfekt avstånd till ridhuset, ca 15 minuter att skritta dit.



Jag borde ha satsat på "dagens outfit" eller så inte, men jag är faktiskt inte särskilt intresserad av att matcha utrustning, och att de ska se så himla snyggt och fancy ut. Huvudsaken det är bra grejer, helt, rent och funktionsdugligt!

Här har ni mig på finaste ponnyn i världen (nej inte det minsta partisk:)




Bara för att vara lite tvärsöver ska jag också göra en sån där outfit-lista haha, so here it comes:
Träns- uhm Börjes kanske? Köptes samtidigt som ponnyn -99. Okej, nytt pannband från Hööks.
Sadel- Min älskade Albion
Benlindor- gamla som gatan, hööks eller börjes
Schabrak - Mias
Väst - HM
Ridbyxor- Pikeur
Skor- Crocs gummistövlar :)



Han är riktig fin för att precis vara igångsatt, 22 år och gått på ridskola de senaste åren, dvs han har inte direkt tränat och hållt igång dressyren. Han gick mestadels som nybörjarponny då han är så lugn och stabil. 
 
Blev en lugn tur med skrot, vill inte att han ska överanstränga sig. Idag har jag och Lova tagit en lugn och mysig vända med vagnen i det fina, soliga vårvädret så att han skulle få komma ut och röra på sig.

Wille var ju helt magisk på hoppningen efteråt! Bjöd framåt hela tiden, låg tillochmed på bettet stundtals vilket han aldrig någonsin har gjort i ett ridhus förut! Byggde en bana på 80 cm (för en äkta dressyrfjant är det väääldigt högt!) och han hoppade riktigt fint. Runda och fina språng, med mycket marginal över hindrena.

Vi, läs jag, hade lite problem med ridvägarna. Jag tog inte ut svängarna ordentligt i början så det blev lite vingligt, men sen skärpte vi till oss! Det var faktiskt väldigt roligt att hoppa! Hoppas nu bara att vi håller oss på marken på söndagens tävling! :)



 
 
 
 
 

Kommentera här: