Årets första agilitytävling

Idag hade Kalix Agility en inofficiell tävling så vi mjukstartade säsongen på hemmaplan. Det var en riktigt trevlig tävling som flöt på bra och vi hade rätt tur med vädret. Jag startade 5 lopp totalt med båda hundarna, med lite varierande resultat.
 
Lopp 1, Öppen agility med Solo. Känslan jag hade var stundtals riktigt fin. Med tanke på att det är första gången sen i höstas vi kör en hel agilitybana med kontaktfält så var den absolut godkänd. Det var en rätt klurig bana, så jag är mer än nöjd över både min och Solos insats :)
 
Lopp 2, Öppen hopp med Smilla. Det är ju viss skillnad att springa med henne jämfört med gråben kan jag ju säga :) Tyckte dock att hon kämpade på fint, och med tanke på att det var hennes allra första agilitytävling och tredje gången hon kör en hel bana i hela sitt 5åriga liv har jag inte så mycket annat att säga än att jag är nöjd. Lite mer tempo ska vi försöka jobba på, samt slalomen. 
 
Lopp 3, Öppen hopp med Solo. Emellanåt riktigt fint flyt, och Solo kämpade på fint :) Däremot förvånade han mig rejält med att springa iväg mitt i allt och lukta på en jäkla fotboll?! Det var synd på disken där, men jag tar på mig den. Jag hamnade lite efter och blev otydlig på vilken tunnelingång han skulle in i.. Överlag är jag riktigt nöjd med den rundan också! Satt och jämförde loppen sen tävlingen i höstas, och jag tycker mig se en ganska stor skillnad :D
 
Glöm inte ändra kvaliten till HD :)
 
 
Lopp 4, Nybörjarklass med Smilla. Vi klämde till och vann den klassen med bara 5 fel. (fast på filmen tycker jag nästan det ser ut som om vi skulle haft 10 fel, men jaja :P) 
 
 
 
Lopp 5, Tunnelrace med Solo. Jaa, den glömmer vi helst. Det blev något galet redan innan starten, vi var inte riktigt beredda alls så det blev typ pannkaka. Jag var ofokuserad och otydlig, och Solo hade tankarna helt på annat håll. Han sprang tom av planen för att hälsa på Natalie två gånger! Efter ungefär halva banan avbröt vi och avslutade med sista tunneln och hoppet.. Nya tag, och så fokuserar vi på de två första rundorna, och Smillas vinst ist :)
 
 

Kommentera här: