Fullt upp och lite till..

Ja alltså senaste veckan har det hänt en del, till att börja med har jag börjat mitt nya jobb på Space Interiör. Det känns riktigt bra! Sen att jag är helt slut i hjärnan när jag kommer hem är en annan sak, haha. Det är väldigt mycket nytt att lära sig :) Numera jobbar jag alltså vanliga kontorstider och det känns rätt skönt faktiskt trots alla tidiga morgnar. 

Sen har det gått mindre bra med Solo.. Vi har idag varit på återbesöket där de konstaterar att han fått en rejäl infektion som de misstänker kan ha spridit sig till käkbenet så på torsdag ska han tillbaka till Gammelstad djurklinik för röntgen. Han är dessutom väldigt påverkad av smärtan trots att han får smärtstillande medicin.. Jag känner nästan inte igen min annars så pigga och glada hund. Det gör ont i hjärtat att se honom såhär och jag hoppas verkligen de får till infektionen fort. Nu äter han även antibiotika.. 



Iom han har så ont i munnen vill han inte heller just äta nåt, trots att allt som serveras är flytande, så eftersom de är viktigt att han får i sig mat tillsammans med medicinerna lever han just nu på pressad/ mixad blodpudding blandat i massa vatten. Nå, så länge han får i sig något är vi nöjda :)


I helgen hade vi hemmatävlingar i agility där jag startade Zmilla och Mimmi. Zmilla tog sig runt utan disk för första gången :) Mimmi som debuterade på tävlingsplanen skötte sig långt över förväntan, men tyvärr en disk då jag valde att inte traggla slalomen mer än nödvändigt. Vi gav det två försök, sen tog vi resten av banan ut. I övrigt var hon felfri och fick fina lovord av en domare 😀

Sen hade vi fest nere på bete i helgen!  Ja iaf vissa av oss 


Ah, just de!  Det är fler i familjen som tappar tänder :)



Kommentera här: