Ojoj vilken helg!

På många olika vis. Både positiva saker, och väldigt negativa och jobbiga saker. 
Vi fokuserar på det roliga, agilitytävlingen i Malmberget. 

Jag har film från alla lopp förutom lagklasserna ( haha, kanske tur de :P)  och så har jag fått filmerna från Piteå så snart kommer alla upp, med utvärdering till. Förmodligen imorgon om mitt internet vill samarbeta. Då skriver jag också mer utförligt om starterna i helgen :)

Iallafall så åkte jag, Lisa och pojkarna upp fredag kväll. Det muttrade en del bak från burarna i början, men efter att ha åkt bil t/r Gällivare, bott tillsammans hela helgen i en lägenhet, och hängt en hel helg var de väldigt bra kompisar till slut. Solo och Jabber, två okastrerade hanhundar i ungefär samma ålder som inte känner varandra sen tidigare :)

Lördag var det soligt och fint mest hela dagen, 4 starter. Två agility, två hopp. Jag och Solo tog vår första pinne i agility 1, med en andra placering. Lisa och jabber vann :) Individuella hopploppet lördag var fint, men tyvärr 5 fel på slalomen. 

Lagklassen i agility var kaos, haha!  Laget skrapade ihop sisådär ~50 fel, men vi var de enda laget av 6 st som gick runt, och fick därmed vår fjärde SM pinne! 
Hoppklassen Lag diskade jag och Solo,men övriga tog sig runt och vi fick ytterligare en pinne!  Vi ligger för tillfället på delat första plats på kvallistan till SM 2016 över hela Sverige! 😃 sjukt kul givetvis, men också sjukt otippat haha 😁 Myggviskarna, det är vi de! 


Söndag började med regn.. Vi tog ett utbildningslopp i agilityklassen, och tyvärr blev det en disk. Men vi fick till många fina bitar.jag är väldigt nöjd över, bla gjorde vi ett högerslalom första gången på tävling! 
Hopploppet fick jag order om "Lita på hunden och spring!" så det gjorde jag, tyvärr 5 fel på en rivning men i övrigt nog ett vårt bästa lopp 😁

Utöver egna tävlingen har jag också hunnit med att vara funktionär, äta god mat, dricka vin och skratta en hel del. En bra helg med andra ord, ur just synvinkel Gällivare / hund.. 


Ikväll åker vi tjejer ut och seglar. Några vänner bara en natt. Ska bli så mysigt :)

Kommentera här: