Helgmys i Piteå och höstlov

Jag, Lova och hundarna åkte igår efter lunch ner till mamma och pappa. Idag har jag hjälpt pappa lite och hämtat hem lite skog som blåst omkull, och passade då på att stanna till i vårt gamla hus. Det var riktigt nostalgiskt och härligt att få komma in där igen. Såg i princip likadant ut som det alltid gjort under min uppväxt. Kände mig som 13 igen, haha!

Imorgon ska jag med Amanda och valla lite, och Lova ska med en kompis på monsterbad. Sista dagen på det här höstlovet.

Lova har varit på Ponderosa 4H höstläger hela veckan tillsammans med två kompisar, och massa andra barn förstås. De har fått ta hand om djuren, lära sig tova ull, trycka på tyg, sy dräkter, baka och massa annat. Igår var Nsd på plats och Lova blev intervjuad. Har delat artikeln på min facebook. Hon var stolt som en tupp vill jag lova, och mamman i huset tycker ändå bästa kommentaren var att vi tydligen skulle utöka vårt djurbestånd med ett par får. Ja tack :)

Första snön har också kommit, hur mysigt som helst! Jag längtar tills det går att plocka fram skidorna, både längd och utför. Snart, snart är vi här :

Kommentera här: