Livets upp och nedgångar

Om första halvan av 2016 var ett fantastiskt år på alla sätt och vis så har hittils början av 2017 gått betydligt tyngre.
 
 
 
Början av förra året var fyllt av glädje och bra minnen, bla kom Zapp in i flocken och jag, Lova och Solo reste ner till Växjö för att delta på agility-SM. Sedan efter sommaren gick det lite tyngre. Jag beslutade att sälja Wille, vilket i efterhand var ett väldigt klokt beslut - han trivs riktigt bra. Hälsade på honom senast i söndags. Vår gammelkatt Tuxie blev sjuk och fick åka till himlen. 2017 började inte direkt bättre med morfar på sjukhus, tyvärr lämnade han oss alldeles för tidigt. Älskade morfar får nu vila i frid tillsammans med min mormor Sonja <3
Sen gick Solo och blev sjuk, och där är vi nu..
 
Veterinärerna kliar sig i huvudet, och framtiden är oviss. Jag hoppas innerligt att de ska hitta vad som är fel, så att vi kan hjälpa honom bli frisk. Jag är inte ens nästan redo ett liv utan min allra finaste vapendragare vid sidan. Jag försöker tänka positivt, men har iallafall lagt alla planer på agilityträning och tävling på hyllan på obestämd framtid. Just nu tar vi en dag i sänder, vi gör sånt som är kul, vi umgås, myser och tar vara på tiden helt enkelt. Älskade hund!
 
 
Snabb uppdatering i övrigt.
Det har varit en hel del fokus på dragträning och vallning i vinter. Träffade Olov och med honom kom även 4st hundar till in i flocken - östsibirisk lajka. Mitt projekt i vinter har alltså varit att träna ihop flocken för att kunna gå i spann tillsammans, vilket har gått långt över förväntan. Det har blivit många fantastiska turer på både skidor, spark och en del släde. Vi måste lägga lite krut på att stå still i starten dock.. 
Solo, Zapp och Hildur en fantastisk vinterdag med släden!
Jag, Zapp och Hildur i Kalix bk´s Klubbmästerskap i drag. Vi vann sparkklassen! Så fint de kämpade tillsammans :)
 
En av de allra finaste turerna i vinter med min allra bästa vän Denice, solen sken genom dimman. Skaren bar oss långt ut längs älven tillsammans med Zapp och Hildur. Denice åkte med Sisu.
 
Ytterligare ett av mina favorittillfällen tillsammans med hundarna i vinter. Jag kompade ut från jobbet en fredageftermiddag för att ta tillvara på solens sista strålar. Som de tuffade på dessa 3, som balsam för själen. Zapp, Solo och Hildur in action!
Här har vi Hildur och Diesel på en sparkrunda genom byn! Hildur kan man lita på när hon får ta ansvaret (dvs när ingen av mina går fram och tar kommandon, då ställer hon upp :p)
Jag och Sisu på Klubbmästerskapet i drag. Andra gången han drar på skidor, första gången med okända hundar i närheten. Det var en mycket nöjd Cecilia som kom i mål på plats 6. :)
En tur i Nyborgs skärgård med Diesel framför mig och finaste Solo fick gå med Sandra. Första gången hon åkte med hund så hon fick låna tryggheten han själv i sele. 
 
 
 
 
Vallningen går framåt, och det är så himla roligt! Min Zapp som är så mjuk och vek i vardagen har vuxit sig stoor i fårhagen, och han är min lilla stjärna. Sån pondus, men samtidigt sådan lyhördhet. Det kan nog bli bra det här. Har anmält till en tvådagars kurs här i vår, ska bli spännande!
 
 
 
Aldrig förr har livets upp och nedgångar varit så tydliga, allt det fina och bra som händer är verkligen fantastiskt och gör mig så lycklig, samtidigt som allt det sorgliga verkligen gör ont. Det är väl kanske det vackra i livet, att det går upp och ner..
 
Avslutar med lite blandade bilder från sist jag skrev, dvs de senaste 2 månaderna. :)
 
 
Såhär ser det ofta ut när pojkarna busar, Zapp på rygg haha :D
 
Lek och härj mest hela dagarna! 
 
 
 
Jag, Lova och några vänner åkte också upp till Pullinki, Svanstein en helg i februari. Underbart före, underbart sällskap!
 
 
 

Kommentera här: