Skiktröntgen, försäkringar och sjukdomar

Fick precis besked av Solos veterinär att han ska få göra en skiktröntgen. Jag känner just nu att det var ett klokt beslut jag tog när jag valde försäkringar på grabbarna. Jag har IF Stora Hund med fast självrisk på 4500:-, kan tyckas onödigt mycket och dyrt (vilket det förmodligen också är i längden..) men just nu känns det bara bra. Jag har ingen rörlig del alls vilket betyder att jag betalar mina 4500:-, sen täcker försäkringen alla mediciner, operationer, behandlingar, undersökningar, vissa resor etc. Då täcker den även för skiktröntgen som går på 10-15 000. Helt ärligt vet jag inte riktigt hur mycket kostnader vi är uppe i nu, men med tanke på att det blivit ett par veterinärbesök lär det vara relativt mycket. 3 ultraljud, urinprover, odlingar, flera blodprov.. 
 
Jag hoppas så innerligt att de kan hitta vad som är felet på min älskade jycke. Han är ju pigg och glad i övrigt, vilket är så skönt. Det är ju det här med varför han hela tiden måste ut och kissa, varför han har blod i urinen, varför hans vita blodkroppar är förhöjda, varför man ibland ser något på ultraljud och ibland inte, inga bakterier i urinen...???
 
 
Han har dispens just nu och får hänga med matte på kontoret. Ser inte ut att gå någon större nöd på honom minsann :)

Kommentera här: