Arvidsjaur

Eller Arvidsjår som jag alltid sa när jag var liten, haha.
 
Det är kallt, termometern ligger och rullar mellan 19-26 minusgrader. Bilen fick komma in i garaget för att tina upp igår och jag har snart packat färdigt för min och hundarnas lilla äventyr till Arvidsjaur. Ska halma lite mer i burarna så de har de varmt och gosigt också innan vi åker här strax.
 
Det känns riktigt roligt att åka iväg, och lite nervöst. 3 dagars dragträning och skidåkning. Jag vet inte så mycket vad jag gett mig in på, och inte känner jag någon annan som ska dit heller. Tänk om alla andra är såna sjukt skillade skidåkare och bara har sprinthundar allihop, så kommer jag som en riktig rookie med allt annat än avlade draghundar. Å andra sidan har jag väl passerat det stadiet i livet där jag inte bryr mig nämnvärt om såna små saker, i mina ögon är mina hundar helt fantastiska ändå och jag åker inte på draghundsläger för att vara bäst utan för att få uppleva det tillsammans med hundarna och för att vi ska bli bättre, tillsammans.
 
Det är lite utanför min comfort zone dock, iom att jag åker helt själv. Ska dock dela boende med en tjej jag träffat två gånger, men vi åker liksom inte dit tillsammans. 
 
Känns som att hundarna är i fin form, de är starka och pigga. Förvisso höll vi igång dragträningen rätt bra i somras tillsammans med en hel del simning och nu har ju iaf Sisu toppat formen med älgjakten. 
 
Hildur och Sisu som broderligt delar på vattenskålen efter ett träningspass i höstas.
 
 Solo en magiskt vacker kväll.
 
 Solo och Zapp en förmiddag i september. Denna rundan hoppade kedjan på cykeln hela två gånger, så pojkarna fick jobba på!
 
 Även älskade Lovis har debuterad i barmarksdrag. Här på klubbmästerskapet i oktober med finaste, trygga gråben i linan. <3 
 
 Jag startade i samma KM med två av vapendragarna, Sisu och Zapp. Här leriga, blöta men glada precis efter målgång!
 
 Hildur och Solo en sval sommarkväll. Åh vilka underbara moments!
 
 

Kommentarer:

1 Prisonbeauty - Cecilia:

Alltså jag förstår precis vad du menar när du tipsade mig om att skaffa hund som sysselsättning, och framförallt med de aktiviteter du gör. Det är magiskt att "höra" dig beskriva, vet inte ens om jag har varit med om sådan kyla?

Mitt ex fjällvandrade mycket, besteg berg och höll på vilket startade ett frö i mig. När jag ser dina bilder och läser din text blir jag allt mer sugen på ett sådant äventyr. Vilken frihetskänsla, tystnaden, lugnet men samtidigt farten. Ser helt magiskt ut i mitt huvud!

Kram <3

Kommentera här: