Den vackraste stunden i livet..

.. var den när du kom.
Fantastisk låt av Lars Winnerbäck.
 
Den tiden på året som jag gillar allra bäst är den vi är i nu. Magiskt vinterlandskap, snö, kallt, norrsken och stjärnklart. Eller varför inte storm så snön yr och du knappt ser handen framför dig, det finns en charm med det också. Ibland känner jag mig stressad över den här årstiden, för det finns så himla mycket jag vill göra men alldeles för lite ledig tid. Jag vill åka slalom och snowboard i fjällen, jag vill träna agility, valla får, åka längskidor med hundarna, köra släde under stjärnorna. Jag vill så gärna ta vara på den fina tiden och tanka så mycket solljus och energi jag kan, men helgerna är för få så jag måste kompromissa med allt. Lyxhustru kanske vore något så jag kunde vara hemma på heltid ;)
 
Nåväl, jag försöker pussla med livet så gott jag kan och hittils går det rätt bra. 
 
Bjuder på bilder från mina senaste veckor. Åh, jag vill bara pausa tiden.. 
 
 
 
En lite bättre morgonpromenad med hundarna hemma hos mamma och pappa på Mjoön. Det här är alltså utsikten från köksfönstret. 
 
 
 
 
En hel del dragturer har det blivit, både med skidor och släde. Alla hundar har fått komma ut i lite blandade konstellationer. Ofta kör jag på kvällarna i mörker och då blir det inga bilder tyvärr. Hildur och Solo verkar vara skygga för att fastna på bild i dagsljus :P
 
 
 
Jag och älskade Solon har haft kvalitetstid delux tillsammans i stallet. Jag tar hand om Cobra ett par dagar i veckan nu i tre veckor då hans ägare är på utbildning. Solo är helt överlycklig att få komma med ut på ridturer, ligga i sågspånet och bara vara med i stallet. Vi kan det här, jag och min vapendragare. 
 
Jag och finaste lilla kläpp har också haft ensamtid. Mitt i natten, - 20 grader och fullmåne. Magiskt!
 
 
 
Finaste furballs! <3
 
 
 
Sisu och Zapp har också fått agera modeller när jag lekte med Nathas kamera! Fina grabbarna efter en dragtur längs älven för nån vecka sen. 
 
 
 
Nu i helgen som kommer åker jag och Lova upp till fjällen och åker slalom/snowboard. Vi ska ha mamma-Lova tjejmys. Som jag längtar! I övrigt ska jag och Zappen till fåren, och så ska jag åka milen på skidor och fara ut på älven med släden. Är det fint väder kanske jag tar med mig lite kaffe och tar en paus på mitten. Åh, nästan så jag är lite avundsjuk på mitt egna liv at the moment.. haha, fast så får man ju inte säga :)
 
Upd. 1/3 
Blev visst något knas med bilderna, men nu ska det funka :)
Eftersom vi hunnit med att vara till slalombacken jag och Lova så bjuder jag på två bilder därifrån också. 
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mor:

Jag längtar efter bilderna! Dom går inte att se i bloggen

Kommentera här: